T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / MANYAS - İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Ock

Eğitim kurumlarında enerji kaynaklarının ve enerjinin kullanımında tasarruf sağlanması ve verimliliğin ön plana çıkarılması için insan faktörü önemli yer tutmaktadır. Enerji ve su tasarrufu ile sürdürülebilir iklim ve ekonomi ancak toplumsal ve kurumsal bilincin yerleşmesi ile mümkündür. Okulumuz personeli ve öğrencilerimizi bilinçlendirme çalışmaları adına Ocak aynının ikinci haftası olarak kutlanan ‘Enerji tassarufu’ haftasında sınıflarımızda  kısa videolar ile gereken mesajlar öğrencilerimize aktarılmıştır. Amacımız öğrencilerimizin bu konuda örnek teşkil etmeleri ve bu davranışı hayata geçirmeleridir.5.sınıf öğrencilerimizle hazırladığımız, pano çalışması ile de okulumuzda Enerji tasarrufu haftasına dikkat çekilmiştir.

May

Öğrencilerimizin milli ve manevi değerlerinin gelişimine katkı sunmak, şiir ve edebiyat alanında yazılan önemli şiirleri ve şairlerini tanımalarını, ezberlemelerini ve yorumlamalarını sağlamak amacıyla etkinliğimizi gerçekleştirdik. Okulumuz Türkçe öğretmenleri öncülüğünde gerçekleştirilen etkinliğimizde öğrencilerimiz başta istiklal şairimiz Mehmet Akif ERSOY olmak üzere Arif Nihat ASYA, Necip Fazıl KISAKÜREK gibi çok değerli şairlerimizi ve şiirlerini tanıdılar.

May

Okulumuz Rehber öğretmeni Yiğit Budanoğlu tarafından öğrencilerimizin ilgi, istidat ve kabiliyetlerinin keşfedilmesi ve onları doğru yönlendirme konusunda seminerimizi gerçekleştirdik. Rehber öğretmenimiz özellikle 8.sınıf öğrencilerimizin ilgi, istek ve kabiliyetleri doğrultusunda onlarla bireysel olarak da görüşmeler yaparak kendileri için en uygun mesleği seçme ve doğru liseleri tercih etme konusunda yönlendirmelerde bulundu. Kendisine üstün gayret ve çabalarından dolayı teşekkür ediyoruz.

May

Aylardır hedeflerine ulaşmak için gecesini gündüzüne katan 8.sınıf öğrencilerimize istekleri doğrultusunda bazı Fen Lisesi, Anadolu ve Meslek Liselerini tanıttık. Öğrencilerimiz gitmeyi hedefledikleri liseler ile ilgili tanıtım videoları izlediler ve merak ettikleri sorulara cevap buldular. Hedeflerine ulaşmak için gayret eden öğrencilerimize sınavlarında başarılar dileriz. En güzel sonucu alacaklarına cânı gönülden inanıyoruz.

May

İlçemizde bulunan Manyas Anadolu İmam-Hatip Lisesi idarecileri Cem AYDIN ve Ramazan Şimşek hocalarımız kendi okullarını tanıtmak amacıyla 8.sınıf öğrencilerimiz ile bir araya geldiler.  Anadolu İmam-Hatip lisesinin misyonu, vizyonu, etkinlikleri, başarıları vb. birçok konu üzerinde durarak öğrencilerimizin merak ettikleri soruları yanıtladılar.

May

Türkiye ve dünyada gerçekleşen bilimsel ve teknolojik olay buluş ve gelişmeleri öğrencilerimizin yardım ve desteğiyle okul panomuzda sergiledik. Türkiye'nin son yıllarda başta savunma sanayi olmak üzere teknoloji alanındaki atılımları; görev aldıkları birçok bölgede savaşların kaderini değiştiren SİHA'lar; ilk uçak gemisi TCG Anadolu ve TOGG gibi milli gururumuz olan örneklere panomuzda yer verdik.

Nis

Müslümanların ayı olan Ramazan-ı Şerif’te okulumuzda birtakım hazırlıklar yapılarak ve öğrencilerimiz bu aya manevi olarak hazırlanmaya çalışılmıştır. Öğrencilerimiz Ramazan’ı en güzel şekilde karşılamak adına büyük bir çaba göstererek sınıflarını süslediler ve okul panosunun hazırlanmasına yardımcı oldular. Ayrıca maniler yazarak 11 ayın sultanını en güzel şekilde karşılamaya çalıştılar. Yazılan maniler arasında 1.seçilen manimizin sahibi olan Erdem Demir ÖZDEMİR ‘i ve Ramazan-ı Şerif’i En Güzel Karşılayan Sınıf Hangisi?” yarışmamızda 1.seçilen 6/B sınıfı öğrencilerini tebrik ederiz.

Nis

Okulumuz Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Emine Çelik Ürkmez hocamızın anlatımıyla öğrencilerimize kutsal kitabımız Kur’ân-ı Kerim’in ana konuları ve muhtevasına yönelik seminerimizi gerçekleştirdik. Seminerimizde Kur’ân-ı Kerim’in ana konuları olan; İnanç (Akaid), İbadet, Ahlak, Muamelat ve Kıssalar üzerinde durulmuş ve kutsal kitabımızın muhtevasına yönelik bilgiler verilmiştir.

Nis

Tüm branş öğretmenleri olarak okul müdürümüz İdris DERELİ başkanlığında eğitim içerikleri ile uygulamaları izlemek, öğretim birlikteliğini sağlamak ve öğrencilerimizin başarı grafiklerini ve analizlerini değerlendirmek üzere aylık toplantımızı gerçekleştirdik.

Nis

İmam-Hatip Lisesi ve İmam-Hatip ortaokulu öğretmenleri olarak Etkili ve Lider Öğretmenlik seminerimizi zoom üzerinden gerçekleştirdik. Seminerimizde, öğretmenliğin misyonu, milli, manevi ve evrensel sorumlulukları konuları üzerinde durulmuştur. Seminerimize başkanlık eden Cem AYDIN hocamıza teşekkür ederiz.

Nis

Bilindiği üzere satranç;

- Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır. 

 

 -Süratli, doğru  ve çabuk düşünebilmeye yardımcı olur, olaylara doğru yorumlarla  yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir.

 

 - Kişiliği ve karekteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.

 

 -"Kendine güven" duygusu aşılar ve bunu geliştirir.

 

 - Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak,  bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur.

 

 - Dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırabilme alışkanlığı kazandırır. 

 

 -Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp kavramasına  yardımcı olur. Bilimselliği ön plana alarak araştırmalar yapmaya yönlendirir.

 

 - Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır.

 

 - Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve  yaratıcılıklarında özgür bırakan bir ortam hazırlar.

 

 - Başarıya ancak ve ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla varılabileceğini gösterir.

 

 - Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir.

 

 - Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için daha da çok çalışmanın gerekli olduğunu öğretir.

 

 - Başarılardan büyük hazlar duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir.

 

 - Yepyeni hedefler göstererek bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar.

 

 - Kişilerin olumsuz bir yönünü, eksikliğini, veya bir davranış bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır.

 

 - Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi kabullenmeyi, kazananı kutlamayı öğretir.

 

 - Yakın dostluklar kurup daha çok sosyalleşmeye ve sosyal yaşamının zenginleşmesine yardımcı olur.

 

Okul olarak imkanlarımız dahilinde öğrencilerimize büyük katkısı olacak satranç, mangala gibi oyunları oynama imkanı sunan bir köşe hazırladık. Oyunlarımıza özellikle 8.sınıf öğrencilerimiz büyük ilgi gösterdiler.

Nis

Milli ve manevi değerler kapsamında vatanımız için gözünü kırpmadan şehit edilen şühedayı hatırlamak, anlamak amacıyla okulumuzda anma programları düzenledik. Bu bağlamda gerek Çanakkale Zaferi, gerek Kurtuluş Savaşı gibi şanlı tarihimizin dönüm noktası olan savaşlar hakkında öğrencilerimiz bilgilendirilmiş, gerekli hazırlıklar yapılmıştır. Ayrıca bağımsızlığımızın sembolü olan İstiklal Marşı’mızın kabulü ile ilgili öğrencilerimiz görevlendirilmiş, İstiklal şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un hayatı canlandırılmıştır.

Öğrencilerimizden bu vatan uğruna şehit edilen tüm evlatlarımız için hatim yapmaları istenmiş ve gerekli planlamalar yapılarak hatimler gerçekleştirilmiştir.

 

Nis

Okulumuz 8.sınıf öğrencileri ile 1.dönem başından itibaren uyguladığımız “Koçluk Sistemi”nde sona yaklaşıyoruz. Okulumuz Rehber Öğretmeni Yiğit Budanoğlu ile gerekli istişareler yaparak planladığımız sistemde, öğrencilerimiz için verimli ders çalışma yöntemleri, çalışma planları, soru çözüm takip formları ve veli görüşme formları yer almaktadır. Her bir öğretmenimiz için öğrenci grupları belirlenmiş ve bu grupların çalışmaları ilgili öğretmen tarafından yakından takip edilmiştir. Öğrencilerimize hedeflerine ulaşmada rehberlik eden öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Nis

Öğrencilerimizin söz varlığını geliştirmesi, estetik bakış açısı kazanması, edebiyatımızın önde gelen iz bırakmış şair ve yazarlarlarını araştırması, milli ve manevi değerlerini tanıması, ezber kapasitelerini arttırması gibi amaçlarla "40 Şair 40 Şiir Etkinliği" hazırlanmıştır.

Nis

“Ben, ancak bir muallim olarak gönderildim.” buyuran ilk öğretmen, İslam’ın temsilcisi Hz.Muhammed(sav)’in eğitim anlayışı ve eğitimde kullandığı metotlar ile ilgili sunumumuzu öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleştirdik. Sunumda özellikle üzerinde durduğumuz konu; Peygamberimiz için eğitimin ne ifade ettiği, eğitimin davranışları değiştirmeye yönelik bir süreç olduğu ve bu süreçte kullandığı metotlar olmuştur. Bu konuda öğretmenlerimizin görüş ve düşünceleri alınmış, konu ile ilgili gerekli bilgilendirmeler yapılarak sunumumuz sonlandırılmıştır.